Chcete, aby vaše děti jedly méně cukru? Nahraďte sladkosti ovocem či raw tyčinkami

Cukr není to nejlepší, co do svého těla můžeme dostat. Zatímco u dospělých lidí je konzumace cukru jen na nich a je to jen jejich rozhodnutí, u dětí můžeme velké konzumaci cukru zabránit. Dnešní rodiče by se dali rozdělit do dvou skupin, a sice na rodiče, kteří jsou ze staré školy a kteří dětem sladkosti a cukroví povolují, druhou skupinou jsou rodiče, kteří jsou až příliš moderní a svým dětem dají k chroupání maximálně řasy, tedy vyhnou se jakémukoli cukroví. Obecně platí, že všeho moc škodí (u cukrovinek to platí dvojnásob), to však neznamená, že by se dětem měl cukr odpírat úplně. Pokud však chcete zmírnit příjem cukru, máme pro vás tipy, jak sladkosti nahradit.

Žijeme v době, kdy cukr najdeme takřka všude. Je opravdu těžké nakupovat potraviny, které v sobě cukr neskrývají, ještě těžší je pak ochránit děti před tímto pokušením zvaným “cukr”. Rodiče by si měli uvědomit, že pravděpodobně své dítě před cukrem stoprocentně neochrání, s cukrem je boj dopředu prohraný. Je zde však možnost výrazně omezit příjem cukru, stačí cukrovinky a sladkosti nahradit něčím, co děti budou milovat a díky čemu si na sladkosti ani nevzpomenou.

Cukr je návykový

Ještě je třeba zmínit, že cukr je vysoce návykový. Mnozí z nás si to ani neuvědomují, ale opravdu je to tak. Chuť na sladké se nejčastěji objevuje při nevyváženém a nesprávném stravování se, později souvisí i s únavou a nedostatkem spánku. Zejména při únavě hledáme jakýkoli zdroj energie sladkosti jsou to první, na co si vzpomeneme a co nám nakrátko energii opravdu dodá. Jenže za jakou cenu.

Pokud navíc začneme konzumovat cukr ve větších dávkách, vypěstujeme si na něm závislost. Následně se mohou vyskytnout mnohá závažná onemocnění, k nimž se řadí například cukrovka nebo nemoci srdce a oběhové soustavy.

Jak cukrovinky nahradit?

Zpátky však k tomu, čím nahradit cukrovinky, tedy jak snížit příjem cukru. Místo čokolády, kterou běžně kupujete, doporučujeme kupovat tu, která v sobě má vysoký podíl kakaa. Kvalitní čokolády nejsou pro lidské zdraví nic zatěžujícího, pokud se konzumuje s rozumem. Taktéž je možné nahradit sladké například ovocem či oříšky.

Pozor si dejte hlavně na sladké pečivo nebo na sladké jogurty. Cukr se v hojném množství vyskytuje také v polotovarech.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru