Během hubnutí byste neměli hladovět. Tělo musí dostat to, co potřebuje

Mnoho lidí žije v přesvědčení, že se hubnutí automaticky pojí s hladem. Zkrátka v sobě mají zakořeněnou představu, že jakmile začnou hubnout, budou pociťovat nepříjemný hlad, který je nakonec stejně donutí hubnutí porušit a pořádně se nadlábnout.

Máte i vy podobné obavy? Strachujete se, že budete mít během procesu redukce hmotnosti hlad? Děsíte se toho a nevěříte si, že to vydržíte? Pak věřte, že vaše obavy jsou naprosto zbytečné.

Možná to pro vás bude překvapení, ale hubnout můžete i bez toho, aby vás sužoval a trápil hlad. Je to pouze mezi lidmi hodně rozšířený mýtus, kterému slepě věří a bohužel velmi často díky této povídačce hubnutí odkládají, protože mají jednoduše strach, že pocitům hladu nedokáží vzdorovat. My jsme ale toho názoru, že zhubnout můžete i tak, aniž byste měli hlad. Co kdybychom si řekli, jak správně na to?

Hubnete a máte hlad? Pak je něco špatně!

Začali jste hubnout a během dne míváte hlad? V tom případě je něco špatně. S největší pravděpodobností nedopřáváte svému tělu tolik potravy, kolik potřebuje a ono vám dává najevo, že se mu to v žádném případě nelíbí.

Dalším možným důvodem, pro který máte hlad, je nevyvážená strava, která neobsahuje všechno, co tělo potřebuje a i to může být příčina toho, že vám během dne kručí v žaludku.

Možná přijímáte potraviny s vysokým glykemickým indexem, které vás nedokáží zasytit na dlouhou dobu, takže již velmi krátce po jejich konzumaci začínáte mít opět hlad. A to samozřejmě není v pořádku.

Jestliže jíte málo, je to velká chyba, kterou ubližujete především sami sobě. Vaše tělo a především pak váš organismus si velmi rychle zvykne na to, že jíte jen malé porce, takže se zachová logicky: začne si zásoby ukládat na horší časy, aby měl z čeho čerpat v době, kdy mu nedopřejete žádné další jídlo. A co se stane? Tělo nebude hubnout, ale naopak si začne ukládat tuky.

Správné a zdravé hubnutí hlad nedoprovází

Že hubnete správně a zdravě poznáte jednoduše: nebudete mít hlad. Zní to možná až moc jednoduše, ale věřte, že tomu tak skutečně je. Přiměřené a správné hubnutí zkrátka pocity hladu nedoprovází a člověk, který hubne zdravě, tak mezi jednotlivými jídly nezná, že by mu kručelo v břiše.

V ideálním případě byste měli jíst vícekrát za den a dopřávat si menší porce. Rozdělte si jednotlivé porce během dne tak, abyste poslední jídlo jedli cca 3 hodiny před tím, než půjdete spát.

Chcete-li hubnout bez hladu, měl by se váš jídelníček skládat ze snídaně, dopolední svačiny, oběda, dopolední svačiny, večeře a případně ještě druhé večeře. Jednotlivé porce by měly obsahovat potraviny s nízkým glykemickým indexem, které budou obsahově bohaté a zároveň vás dokážou zasytit na delší dobu.




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru