Při hubnutí se nemusíte vyhýbat přílohám. Pečlivě ale volte, co jíte

Snažíte se zhubnout a někde jste se dočetli, že ze svého jídelníčku musíte vyřadit všechny přílohy? Z vaší stravy proto okamžitě a bez rozmyslu zmizely brambory, těstoviny i rýže, protože jste si mysleli, že jednáte ve svém zájmu? Pak věřte, že vyřadit přílohy z jídelníčku byla chyba. A veliká.

Možná to pro vás bude překvapení, ale přílohy ani v době, kdy se snažíte shodit nějaké to kilo, nemusíte vynechávat. Ba spíše naopak. Mnohé články plné dezinformací vyvolávají tak akorát zmatek a lidem pletou hlavu.

My ale víme, že přílohy patří do jídelníčku i v případě, kdy chcete zhubnout a zbavit se kilogramů, které jsou na vašem těle navíc.

Uměli byste si život představit bez příloh?

Umíte si představit svíčkovou bez knedlíku? Řízek bez brambor? Nebo třeba kuřecí maso ala čína bez rýže? S největší pravděpodobností teď kroutíte hlavou, protože jen taková představa se vám zdá zvláštní nebo dokonce nepředstavitelná.

Jestliže jste se někde dočetli, že musíte vyřadit přílohy, protože právě na nich stojí váš úspěch ve snaze zhubnout, nevěřte tomu. I když chcete zhubnout, přílohy vynechávat nemusíte.

Zdravé přílohy, které jsou vhodné i během hubnutí

Během hubnutí můžete svá jídla doplnit o celou řadu příloh. Je jasné, že není příloha jako příloha a že se nemůžete ládovat smaženými kroketami, co vaše hrdlo ráčí. To dá přece rozum.

Obecně smažené přílohy nejsou pro lidi snažící se zhubnout vhodné, ba spíše naopak. To ale neznamená, že tu nejsou i jiné přílohy, které jsou naopak vhodné a které můžeme i při hubnutí doporučit.

Je potřeba najít pro sebe takové přílohy, které nejsou typické svým vysokým glykemickým indexem, což způsobuje, že když dojde na vstřebávání glukózy do krve, vstřebávají se velmi rychle – to znamená, že již velmi krátce po jídle pociťujete hlad.

Dopřát si můžete i knedlík

Věděli jste, že si při hubnutí můžete pochutnat i na knedlíku? Asi je to pro vás překvapení, ale skutečně je tomu tak. Přílohy nejsou tabu, pokud si dokážete vybírat vhodné alternativy.

Vsaďte třeba na brambory vařené ve slupce, při vaření těstovin je nedovářejte úplně, ale pouze tzv. na skus a co se třeba výše zmíněného knedlíku týče, stačí vyměnit klasickou mouku za zdravější celozrnnou, jež v sobě na rozdíl od bílé mouky obsahuje i vlákninu a mnohem více vitamínů.

Vhodné přílohy při hubnutí

Na závěr ještě pár slov k přílohám, které jsou vhodné i v době, kdy se snažíte zhubnout. Máme pro vás stručný seznam těch, které si můžete dopřát bez výčitek a obohatit s nimi svůj jídelníček. Na seznam vhodných příloh patří:

  • tmavá rýže
  • polenta
  • pohanka
  • amaranth
  • quinoa
  • bulgur
  • celozrnný kuskus
  • celozrnné těstoviny
  • jáhly




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru