Hubnout se dá i bez drastických diet. Důležitý je kvalitní spánek, zdravá strava a pohyb

Jelikož se blíží opět teplé roční období, zanedlouho tu dokonce bude léto, zejména ženy se na letní horké měsíce připravují už nyní. Chtějí letos opět okouzlit svou postavou na koupalištích nebo na dovolených, kam se letos vydají. Jenže po vánočních svátcích se stále tělo nevzpamatovalo a stále na místech, kde dříve nebyly, visí tuky. Jak se jich zbavit? Drtivá většina žen se pouští do drastických diet, které si oblíbily zejména hollywoodské hvězdy. Jenže pravdou je, že takové diety jsou často podmíněny negativně proslulým jo-jo efektem a také rapidním poškozením zdraví. Nepouštějte se tedy do drastických diet typu citrusové nebo ananasové diety. Raději to zkuste jinak, a sice s kvalitním spánkem, zdravou stravou a dostatečným pohybem.

Kde se píše, že zhubnout se dá jen s pomocí drastických diet? Nikde se nic takového nepíše, proto bychom této fámě rozhodně neměli věřit. Zhubnout se dá i bez diet, které často jen ruinují naše zdraví a dostávají nás do depresí a stresu, jenž se obvykle pojí s kručícím žaludkem.

Pokud tedy opravdu chcete zhubnout do plavkové sezony, máme pro vás několik rad a tipů, kterých se stačí držet a které je třeba si osvojit.

Nedávejte si nereálné cíle, ubližují vám

V případě, že se rozhodnete zhubnout, neměli byste očekávat zázraky. Nemůžete jít do hubnutí s tím, že zhubnete dvanáct kilo za týden. To je opravdu nereálné, jen si tím maximálně zruinujete zdraví a tělo. Hubnutí je běh na dlouhou trať, člověk nemůže zhubnout mrknutím oka. Tak to zkrátka nefunguje, je zapotřebí trpělivost a vytrvalost.

Podle odborníků je ideální tempo hubnutí pohybující se kolem půl kila až kila týdně. Je nutné, aby se ztrácel tuk při hubnutí, nikoli svaly. Pokud se řídíte starým českým pravidlem, že zhubne jen ten, kdo nejí a hýbe se, řídíte se podle špatné rady. Jíst by se mělo naopak poměrně dost, do jídelníčku je nutné dostat co nejvíce bílkovin, tuky jsou tabu. Stejně tak by se měl omezit příjem sacharidů, zaměřit bychom se měli na zeleninu. I pečivo by mělo jít stranou.

Při vaření si vždy rozmyslete, jestli budete konzumovat maso nebo naopak přílohu. Odborníci tvrdí, že konzumovat maso i s přílohou (tedy to, co jsme zvyklí jíst) není dobré, díky tomu nezhubneme. Nahraďte tedy přílohy zeleninou, uděláte lépe.

Dejte si reálný cíl

Jak již bylo zmíněno, nesmíte si dávat nereálné cíle. Díky tomu se jen dostáváte do deprese, díky které výrazně ztloustnete. Dejte si tedy reálné cíle, při jejich překročení budete mít neskonalou radost. Hubnutí je otázkou i naší mysli a psychiky, zejména po těchto stránkách se jedná o náročný proces.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru