Jak cvičit v těhotenství? Zvolněte, ale nepřestávejte se hýbat

Těhotenství je považováno ze velmi těžké období v životě ženy. Během tohoto období se žena musí naučit své tělo poslouchat, nesmí se přetěžovat a musí hodně odpočívat. To však neznamená, že se nesmí hýbat. Pohyb je i v těhotenství nepostradatelný, jen je třeba trochu zvolnit, pokud jste před otěhotněním patřila například k vrcholovým sportovkyním.

V případě, že se cítíte unavená, pomůže vám trochu pohybu. Jak jsme ale zmínili, nesmíte se přetěžovat a nesmíte to s cvičením přehánět. Abyste neprováděli cviky, které jsou pro vás nebezpečné nebo které miminku škodí, přinášíme vám několik tipů na cviky, které v těhotenství vykonávat můžete, dokonce je budete vykonávat ráda.

Před každým cvičením byste se měli dostatečně protáhnout. Uvolnit záda je nutnost. Během těhotenství záda a ramena tuhnou, proto je dobré se protahovat pravidelně, aby se zmírnila bolest zad. Protahujte se například tak, že se postavíte mezi dveře, rozpažíte se a rukama se chytnete rámu dveří po stranách. Udělejte následně krok vpřed a vykloňte se tak, aby záda byla protažena.

Dřepy nejsou nikdy na škodu

Milujete dřepy a nechcete se vzdát během těhotenství zpevněného zadečku? Pak je vykonávejte i během těhotenství, jen tedy s větší opatrností. Dřepy jsou samy o sobě velkou zátěží na kolena, v době těhotenství to platí dvojnásob. S dřepy to tedy nepřehánějte, ale rozhodně je nevyřazujte ze svých cvičebních setů. Díky dřepům si nejen udržíte pevný zadeček, ale také posílíte svaly pánevního dna, což vám při porodu opravdu pomůže.

Kromě dřepů zařaďte do cvičebních setů i cviky s míčem. Míč je v době těhotenství váš nejlepší přítel. Co se týče cvičení s činkami, volte opravdu nízkou hmotnost činek.

Cviky pro těhotné

Abyste posílili dno pánevní a zmírnili otoky, doporučujeme kroužit nohama. Jednou nohou opište pět kroužků jedním a druhým směrem, poté vyměňte nohy. Skvělým cvikem pro těhotné je také plavání na suchu, při tomto cviku dojde k posílení svalů zad a ke zmírnění bolesti zad, což se v době těhotenství velmi hodí. I kliky v kleče jsou pro těhotné skvělým cvičením, posilují ruce a hrudník, navíc je tento cvik známý tím, že se připravuje tělo na nošení miminka.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru