Jaké potraviny jsou vhodné pro hubnutí? Maso, mléčné výrobky či ovoce a zelenina

80 % a 20 % – pro někoho jsou to možná jen čísla, pro jiného je to každodenní mantra. Máte tušení, co vám zmíněnými čísly naznačujeme? Pokud tipujete, že se zde snažíme poukázat na to, že se hubnutí skládá z 80 % z vyvážené stravy a z 20 % ze cvičení, pak tipujete správně. A máte za to od nás bod k dobru!

Je to skutečně tak. Kdo chce zhubnout, ten by měl vědět, že celá jeho snaha spočívá z 80 % v jídle, které zařadí do svého jídelníčku. Ne všechny potraviny jsou při hubnutí vhodné – některé do svého jídelníčku můžete zařadit bez jakýchkoli výčitek, jiným byste se ve svém vlastním zájmu měli vyhnout co možná nejširším obloukem.

V dnešním článku vám představíme potraviny, které jsou vhodné v případě, kdy se snažíte zhubnout. Alespoň získáte představu, z čeho by se měl skládat váš vyvážený jídelníček.

Jaké potraviny jsou při hubnutí ideální volbou?

Určitě nemůžete očekávat, že vám zde začneme doporučovat jídla z tolik oblíbených, leč bohužel tolik nezdravých fast foodů. Nečekejte ani, že vám začneme radit, abyste jedli smažená nebo sladká jídla. Naopak. Společně se zaměříme na potraviny, které jsou ideální volbou v případě, kdy se chcete zbavit zbytečného tuku a kdy se snažíte zhubnout.

Maso

Na mysli máme především libové maso, mezi které lze zařadit například kuřecí, králičí nebo krůtí. Čas od času si můžete dopřát i libové hovězí nebo vepřové, které ale doporučujeme konzumovat spíše omezeně a opravdu jen tu a tam.

V tomto případě je na místě si vybírat. Když už budete mít chuť na vepřové, sáhněte po libové panence. Zachtělo se vám zvěřiny? Dejte přednost třeba bažantovi, jehož maso je známé tím, že obsahuje jen velmi malé množství tuku.

Mléčné výrobky

Co se mléčných výrobků týče, je opravdu z čeho vybírat. Na trhu je k dostání nepřeberné množství sýrů, jogurtů a jiných produktů, které do jídelníčku člověka, který se snaží zhubnout, určitě patří. I tady je samozřejmostí rozumný výběr, kdy platí, že je daleko lepší sáhnout po tučnějším mléčném výrobku nežli dát přednost tomu, který má na sobě označení light – možná se na první pohled tváří sympatičtěji, jeho složením byste asi nadšení nebyli.

Ovoce a zelenina

Zapomenout určitě nesmíme na ovoce a zeleninu, u které by vás zaručeně překvapilo, pokud by se na našem pomyslném seznamu neobjevily. Co se týče ovoce, jezte ho především dopoledne, protože v sobě obsahuje cukr, takže to s ním není radno přehánět. Naopak zeleninu si můžete dopřávat prakticky v neomezeném množství, protože neobsahuje skoro žádné kalorie.

Luštěniny a obiloviny

Na náš seznam patří i luštěniny a obiloviny. Dojde-li řeč na obiloviny, radíme všemi deseti vyměnit produkty vyrobené z klasické bílé mouky za ty, které jsou vyrobené ze zdravější celozrnné mouky.

Když se řekne luštěniny, většina lidí ohrne nos a bez mučení přizná, že je z jídelníčku vynechávají dobrovolně – především pak ze strachu, že je budou nadýmat. Luštěniny jsou přitom skvělým zdrojem bílkovin a sacharidů, minerálů, vitamínů a vlákniny, kterou naše tělo nutně potřebuje.




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru