Margarín není horší než máslo, je ale potřeba hledět na kvalitu

Svět se nyní točí kolem zdravého stravování. Lidé se zajímají o to, co tělu prospívá a co mu naopak škodí. Drtivá většina lidí se nyní při nakupování dívá na složení potravin, což je chvályhodné. I potraviny si mohou jen hrát na “bio” nebo “raw”. Složení však podvodníky pokaždé odhalí. Zatímco někteří lidé stále uvažují nad tím, jestli jsou chia semínka tak zdravá, jak se o nich povídá, jiní zase přemýšlí nad tím, co si mají mazat na chleba – jestli máslo nebo margarín. Co je zdravější či lepší? Máslo nebo máme raději upřednostnit margarín?

Lidi lze dnes rozdělit do dvou táborů či na dvě skupiny, a sice na ty, kteří věří tomu, že margarín je zdravější než máslo, a na ty, kteří jsou věrní staré dobré klasice jménem máslo. Otázkou nyní je, jaká skupina má pravdu. Pravdou je, že margarín není horší než máslo, je však pokaždé nutné hledět na kvalitu. Ať už patříte do jakéhokoli tábora, vždycky se můžete při koupi toho, co si budete mazat na chleba, spálit. Nikdy proto nepřehlédněte složení, kdeco dnes v sobě ukrývá škodlivé látky.

Máslo versus margarín – to je boj, který zkrátka nemá vítěze. U obou se můžeme spálit, pokud se nebudeme dívat na složení, jak již bylo výše zmíněno.

Margarín jako aktuální hit

Zatímco máslo tu je už od nepaměti, margarín se objevil až v 19. století. Možná i proto, že se jedná o poměrného nováčka na trhu, je tak oblíbený. Od první výroby margarínu, tedy levnější variantě pokrmového tuku, poptávka sílila každým dnem. Lidé ho začali poměrně často využívat, rostlinným olejům rostla popularita.

Dnes jsou margaríny oblíbené hlavně proto, že v sobě nemají takřka žádné obávané transizomery mastných kyselin. Naopak v sobě podle výrobců mají schovávat jen tělu prospěšné látky, jež oceníme i v době nemoci.

Jak však bylo zmíněno, i při koupi margarínů musíme být ostražití. Není margarín jako margarín, složení každého margarínu je trochu jiné.

Máslo jako tradiční potravina

Margarín vede boj s tradičním máslem, u něhož lidem vadí nadměrné množství nasycených tuků, které jsou do určité míry zdravotním rizikem hlavně pro kardiaky. I zde ale platí, že vše se odvíjí od kvality.




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru