Pokud omezíte cukr, budete se cítit mnohem lépe, doporučují lékaři

Cukr je velmi návykový. Bohužel si to uvědomuje jen málo z nás. Lidé v současné době konzumují cukr takřka ve všem, aniž by si to uvědomovali. Vyhnout se zcela cukru není vůbec snadné, v ideálním případě je dobré se snažit cukr omezit, naprosté vyhnutí se mu není potřebné. Pokud se začnete zbavovat závislosti na sladkém, neskonale tělu prospějete. To ostatně není náš poznatek, ale poznatek lékařů, kteří nabádají lidi k tomu, aby snížili svůj příjem cukru, který denně konzumují v ohromném množství.

Nadměrná konzumace cukru je pro lidský organismus velmi nebezpečná. Například se zvyšuje riziko vzniku cukrovky (cukrovka opravdu není jen dědičná choroba, vzniká i z důvodu nadměrné konzumace cukru či z důvodu nadváhy) nebo se také zvyšuje riziko vzniku onemocnění srdce. Abychom těmto zdravotním komplikacím a potížím předcházeli, měli bychom cukr omezovat, abychom se cítili lépe.

Drtivá většina lidí používá cukr jako utěšitele. Zejména ženy se často utápí ve sladkostech proto, že se cítí smutně nebo ve stresu. Právě v době smutku či deprese sahají po tabulce čokolády, na které si následně pěstují závislost. Pokud k těmto ženám také spadáte, oceníte vědět, jak si od sladkého odvyknout. Tipy na odvykání si od sladkostí však ocení i pánové.

Jak se zbavit závislosti na sladkém?

Vše začíná u kontroly složení jídel. Pokud se chceme zbavit závislosti na sladkém, měli bychom do jídelníčku zařadit potraviny bohaté na celozrnné obiloviny nebo luštěniny. Taktéž bílé maso by se v jídelníčku mělo vyskytovat hojně.

Kromě toho je nutné myslet na dostatek tekutin. Bez dostatku tekutin to nepůjde, díky vodě nás často přechází chuť na sladké, což je dobře. A když už se náhodou chuť na sladké objeví, znamená to, že je čas sáhnout si po kousku ovoce.

U ovoce si dávejte pozor, kdy ho konzumujete. Zatímco čerstvé můžete jen během dopoledne, sušené lze konzumovat po celý den.

Co dalšího nám pomůže v boji proti závislosti na sladkém?

Pokud máte často chuť na sladké, konzumujte více zeleninových salátů. Nebudete tomu ani věřit, jak rychle na sladké zapomenete. Při televizi “zobejte” místo chipsů či popcornu slunečnicová semínka nebo dýňová semínka.




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru