Začínáme s hubnutím: Nejdůležitější je vyvážená strava, pravidelný režim a trpělivost

Nejste spokojeni se svou postavou? Vadí vám faldíky na břiše, tukové zásoby uložené na bocích a nechtěná kila, která se vašeho těla drží doslova zuby nehty? Rozhodli jste se s tím něco udělat a jste odhodlaní zhubnout. Pak stojíte na samotném začátku cesty a určitě si kladete otázku, kterou si stejně jako vy položila celá řada dalších lidí: jak začít s hubnutím?!

Začátky nejsou jednoduché, ať už se jedná o cokoli – hubnutí tedy samozřejmě není žádnou výjimkou. Přitom hubnutí samo o sobě až tak složité není, většině lidí dělá problém spíše vytrvalost a jejich pevná vůle. Pakliže chcete zhubnout a ptáte se, jak s touto životní změnou vlastně začít, pak jste tady správně!

V čem tkví tajemství zdravého hubnutí?

Jak začít hubnout? Co musím udělat pro to, abych začala hubnout? Co je potřeba pro shazování nechtěných kil? Jaká pravidla a zásady dodržovat? Co smím a co naopak ne?

Možná i vám podobné otázky běhají hlavou a vy na ně hledáte odpověď. Pokud chcete zhubnout, nemusíte něco složitě vymýšlet, stačí totiž dodržovat několik zásad, které vám pomohou dosáhnout vytouženého cíle. Mezi základní zásady hubnutí patří:

  • stravujte se vyváženě
  • jezte menší porce častěji během dne
  • pravidelně se hýbejte a cvičte
  • nespěchejte a jděte na to postupně

Zásada první: stravujte se vyváženě

Vyvážená a pestrá strava je základem úspěchu. Pokud vaše tělo prostřednictvím jídla, které mu dopřejete, získá všechny látky a živiny, které nutně potřebuje, nebude mít tendence ukládat si tuky na horší časy, takže začne spalovat zásoby, které očividně nepotřebuje.

Zásada druhá: Jezte menší porce během dne

Pokud jste až do dnešního dne vynechávali snídani i svačinu a vaše první jídlo dne představoval oběd, po kterém jste své tělo trápili hlady třeba až do večeře, pak se nedivte, že se vám kila na těle neustále množila. Vaše tělo nemělo z čeho brát a ukládalo si zásoby. Proto se naučte jíst menší porce častěji během dne, díky čemuž tělo nebude strádat a bude mít neustále z čeho čerpat.

Zásada třetí: pravidelně se hýbejte a cvičte

Hubnutí je sice z 80 % ze stravy a jen z 20 % ze cvičení, ale i to cvičení a pravidelný pohyb má významný vliv na to, jak rychle a efektivně se vám zhubnout podaří.

Proto byste do svého života měli zařadit nějaký pohyb, kterému se budete chtít věnovat pravidelně. Záleží jen na vás, jestli budete chodit plavat, běhat, zajdete si několikrát do týdne do fitness centra nebo se zaměříte na domácí cvičení.

Zásada čtvrtá: nespěchejte a jděte na to postupně

Není nic horšího, nežli očekávat nesplnitelné. Myslíte si, že zhubnete po týdnu? Možná ano, ale rozhodně ne tolik, kolik si třeba přejete. Zdravé hubnutí je postupné a pozvolné, v ideálním případě byste s jeho pomocí měli hubnout cca 0,5 kg za týden, což je tak akorát, aby to pro tělo nebyl až takový šok a nedostavil se nechtěný jo-jo efekt.




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru