Během hubnutí si nemusíte odpírat některé tučné potraviny. Vhodný je hlavně losos a mléčné výrobky

Hubnu a všechno, co se kolem tuku třeba jen krátce mihlo, je pro mě momentálně absolutně tabu. Nebo snad ne?!

Hodně lidí má v sobě zakořeněnou představu, že během procesu hubnutí jsou potraviny s vyšším obsahem tuku jednoduše zakázané. Ono se to na jednu stranu tak trochu nabízí – když chceme zhubnout, snažíme se příjem tuků omezit, takže se není čemu divit, že ze své stravy nekompromisně vyřadíme všechno, co byť třeba jen maličko zavání tukem.

Co když je ale tohle jen velmi rozšířený mýtus a my vyřazením tučných potravin z jídelníčku svému tělu akorát tak ubližujeme?!

Naše tělo tuky potřebuje!

Možná si to neuvědomujete (a rozhodně v tom nejste sami!), ale naše tělo tuky potřebuje. Tuky jsou pro naše tělo velmi, ba dokonce nezbytně důležité a při hubnutí jsou potřeba. I když jsou nějaké potraviny známé svým vyšším obsahem tuku, nemusíte se jich okamžitě vzdávat. Možná jsou tučnější, ale zároveň jsou zdravé a pro tělo prospěšné. Tak proč se jim vyhýbat?

Jaké potraviny jsou tučné, ale není potřeba se jich při hubnutí vzdát?

V dnešním článku se společně podíváme na potraviny, které jsou sice známé tím, že obsahují vyšší procento tuku, ale zároveň jsou i zdraví prospěšné a během hubnutí se jich určitě není potřeba vzdávat. Jasně, nemůžete je konzumovat na kila a dopřávat si je bez omezení, ale když si čas od času na některé z následujících potravin pochutnáte, žádná katastrofa rozhodně nenastane.

Semínka

Semínka rozhodně mají v dietním jídelníčku své čestné místo. Ano, řadí se na seznam tučných potravin, ale měli byste vědět, že obsahují především zdravé tuky – a rozhodně jich není málo! Kromě zdravých tuků, které pro naše tělo nepředstavují kdovíjakou hrozbu, v nich najdete i důležité aminokyseliny a antioxidanty, jež jsou pro naše zdraví rovněž přínosem. Proto si určitě pochutnejte na semínkách všeho druhu – nabízí se například sezamová, slunečnicová, dýňová, lněná nebo známá chia semínka.

Mléčné výrobky

Věřte tomu nebo ne, ale ačkoli si většina lidí (mezi které možná patříte i vy) myslí, že mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku jsou daleko prospěšnější nežli ty, které toho tuku v sobě obsahují více, pravda je úplně naopak.

I když vás to asi překvapí, jsou to právě tučné mléčné výrobky, které jsou pro naše tělo větším přínosem. Tučnější mléčné výrobky sice obsahují vyšší procento tuku, ale neobsahují takové množství sacharidů jako ty, které se třeba pyšní označením „light“.

Losos

Další potravinou patřící na seznam těch tučných je losos, který je známý tím, že obsahuje poměrně velké množství omega-3 nenasycených mastných kyselin.

O těch byste měli vědět, že v našem těle fungují jako prevence proti vzniku kardiovaskulárních onemocnění, se kterými se každoročně potýká čím dál více lidí. Kromě toho losos povzbuzuje činnost metabolismu, což je při hubnutí jedině bod k dobru.

Další potraviny, které jsou sice tučnější, ale nemusíte se jich zříkat:

  • avokádo
  • vajíčka
  • ořechy




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru