Začínáme s běháním: Důležité je udržet si motivaci a řádně odpočívat

S příchodem teplého počasí přichází také příprava na letní horké měsíce. Plavková sezona nám ťuká na dveře a je třeba se svou postavou něco dělat, než se otevřou všechna koupaliště, kam obvykle chodíme. Pokud nemáte dostatek peněz na osobního trenéra nebo pokud nemáte dostatek času na hodinové posilování ve fitness centru, doporučujeme zařadit do svého denního plánu něco naprosto jednoduchého, a sice běh.

Běh je sportovní činnost, kterou je možné vykonávat kdykoli se nám zlíbí, navíc je naprosto zadarmo. Mnozí odborníci jsou dokonce toho názoru, že běh je daleko účinnější a efektivnější než trápení se v posilovně, navíc se při něm uvolňují hormony štěstí a hlava se nám perfektně vyčistí. I když běh na první pohled vypadá jako snadný sport, předchází mu několik základních pravidel, které musí mít každý běžec na paměti. Pokud s během teprve začínáte, pak čtěte dál.

Máte správné boty?

Než vyrazíte na svou první běžeckou trasu, ujistěte se, že máte správné boty. Mnozí začátečníci jsou toho názoru, že na botách nezáleží, jenže to je mylná domněnka, kterou si nosíme v hlavě. První pravidlo zdravého běhu zní: měj správnou obuv! Obuv je totiž klíčem nejen k pohodlí, ale také je to prevence vůči úrazům, k nimž během běhu může dojít.

Než vyběhnete, rozehřejte se

Zejména začátečníci by neměli podceňovat prvotní rozehřátí se. Rozehřátí a následné rozhýbání při běhu oceníte. Tělo se začne na běh připravovat, ví, že přijde sportovní činnost. Stres z těla se minimalizuje a poté naprosto odpadne.

Pravidlo číslo tři: držte správně tělo

Aby vás nebolela záda nebo ramena, případně aby vás nebolel krk či paže, je třeba mít během běhu správné držení těla. Odborníci radí, aby paže byly v úhlu devadesáti stupňů s lokty u těla. Tělo musí být vzpřímené, nikdy neběhejte shrbení.

Nemáte kondici? Začněte svižnou chůzí

Pokud jste doposud pravidelně nesportovali, pokud nejste v kondici, raději to z počátku s během nepřehánějte. Začněte radši svižnou chůzí, která bude stejně efektivní. Tempo zvyšujte postupně, až si tělo i plíce zvyknou na tuto sportovní činnost. Stejně tak netrhejte příliš brzo rekordy, ať si neuženete zdravotní problémy, které vám mohou znemožnit další pokusy o zdolání vašich běžeckých rekordů.




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru