Ztráta motivace a podrážděnost jsou hlavními příznaky syndromu vyhoření. Pomoci může i návštěva psychologa

Závislosti bohužel sužují dnešní dobu. Jsme závislí na moderních technologiích, na drogách, bohužel i na práci. A právě závislost na práci, případně touha po neustálém posouvání se a následný stres z toho, že se nedaří tak, jak jsme chtěli, a následná ztráta motivace, nám může přinést syndrom vyhoření. Pokud hovoříme o syndromu vyhoření, hovoříme o důsledku dlouhodobého stresu, který často vyplývá právě ze zaměstnání.

Co jsou typické příznaky syndromu vyhoření?

Jelikož se jedná o syndrom, musíme tedy zmínit několik příznaků, které jsou pro syndrom vyhoření typické. K typickým příznakům patří například podrážděnost nebo časté zapomínání, nesoustředěnost a z toho plynoucí nervozita. Také se může výrazně snížit ochota pracovat s lidmi nebo můžou pacienti trpící syndromem vyhoření začínat soukromé konflikty.

K příznakům syndromu vyhoření se později přidává i špatný spánek, snadná únava nebo vysoký tlak.

Koho syndrom vyhoření nejčastěji postihuje?

Patříte mezi workoholiky nebo perfekcionisty? Pak právě vy jste nejvíce ohroženi. Syndrom vyhoření totiž nejčastěji postihuje ty, kteří jsou do práce naprosto zapálení, kteří ji kladou na první místo. Právě těm se nemusí v jeden okamžik něco podařit, náhle ztratí motivaci, něco nestíhají, začnou být ve stresu a pomalu vyhoří.

Mezi nejčastější profese, jež se potýkají se syndromem vyhoření, patří například zdravotní sestry, učitelé nebo také právníci a policisté. Ohroženou skupinou jsou i telefonní operátoři, kteří nemají práci zrovna jednoduchou.

Jak syndrom vyhoření “vyléčit”?

Zjistili jste, že syndromem vyhoření trpíte? V tom případě byste měli co nejdříve zrevidovat vaše ambice i plány. Pomůže také sestavení svého žebříčku hodnot a cílů, vytáhnout vás z problému může i lepší organizování času, čímž dojde k zatočení s prokrastinací.

Jak syndromu vyhoření předcházet?

Ptáte se, zdali je vůbec možné předcházet syndromu vyhoření? Ano, je to možné. Syndromu vyhoření lze předcházet mnohými způsoby. Například je dobré si udržovat zdravé vztahy s ostatními lidmi, také vám pomůže zlepšení organizování času a schopnost říkat ne. Hlavně si neberte neúspěch moc osobně, stejně tak neklaďte práci na první místo.




Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru